Home > Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Het is mogelijk om bij ons een bestelling te plaatsen via onze website, via de mail of door bij ons langs te komen in de drukkerij.
Het is inderdaad mogelijk om opdrachten na te bestellen. Eerder bestelde opdrachten staan in het systeem, waardoor ze heel gemakkelijk nogmaals na te bestellen zijn.
Via onze website kun je heel gemakkelijk meerdere producten tegelijk bestellen. Ook kunnen we ervoor zorgen dat het allemaal tegelijk geleverd wordt.
Wij kunnen niet 100% garanderen dat we drukwerk nog dezelfde dag gedrukt kunnen hebben. Dit hangt sterk af van de bezetting van de machines. Het beste is om hierover te bellen of te mailen zodat we dat kunnen afstemmen. Op die manier voorkom je teleurstelling.
Het is inderdaad mogelijk om een proefdruk bij ons aan te vragen. Het aanvragen van een proefdruk is een goede manier om de kwaliteit en het ontwerp van je drukwerk te controleren voordat je een grotere oplage bestelt.
Het is mogelijk jouw bestelling te wijzigen of annuleren als de bestelling nog niet gedrukt is. Je kunt dan contact met ons opnemen. Als het bestand dat je geüpload hebt toch niet de goede versie is, of je hebt een foutje ontdekt, dan kun je na overleg met ons een nieuw bestand toesturen.
Het is zeker mogelijk om een bezoek te brengen aan onze drukkerij om een order te plaatsen. Wij staan je graag te woord aan onze balie.
Heb je een fout gemaakt bij jouw bestelling? Neem dan contact met ons op en geeft de benodigde wijzigingen aan ons door. Wij helpen je vervolgens graag verder bij het in orde maken van jouw bestelling.
De minimale hoeveelheid drukwerk is vanaf één stuks.
Voor alle soorten drukwerk zijn verschillende materialen beschikbaar om te bestellen. Bij iedere item zetten we de opties erbij waaruit gekozen kan worden.
Per item staan de aanleverspecificaties genoemd. Veelal en vooral bij voorkeur zal dit gaan om een PDF document met snijtekens en afloop. En natuurlijk in hoge resolutie voor een zo mooi mogelijke kwaliteit.
Wij accepteren ieder bestandstype, maar raden je aan jouw ontwerp aan te leveren als PDF. Bij een PDF-formaat wordt de kwaliteit van jouw drukwerk ten alle tijden gewaarborgd.
Het formaat van ieder stukje drukwerk is anders. Per item geven we aan wat de aanlever specificaties zijn. Veelal is dit het schone formaat + 3 mm afloop en snijtekens. Als voorbeeld: wel je een A4 formaat (210×297 mm) dan ontvangen we graag een document met het formaat 216×303 mm.
Voor optimaal drukwerk adviseren wij een resolutie van minimaal 300 dpi (dots per inch). Dit zorgt ervoor dat afbeeldingen en tekst scherp en duidelijk worden afgedrukt.
Het is aan te raden om jouw ontwerp af te leveren met een afloop van 3 mm aan alle zijden van je ontwerp. Dit zorgt ervoor dat er geen ongewenste witte randen ontstaan na het snijden van het drukwerk.
Snijtekens zijn handig, maar niet verplicht. Ons team voegt indien nodig snijtekens toe om ervoor te zorgen dat jouw ontwerp correct wordt gesneden.
Voor dubbelzijdig drukwerk moet je twee aparte pagina’s aanleveren: één voor de voorkant en één voor de achterkant. Zorg ervoor dat voor beide pagina’s dezelfde specificaties volgen.
Het is inderdaad mogelijk om losse documenten aan te leveren. Wij maken er vervolgens één bestand van.
Wij versturen alles met postNL volgens de standaard voorwaarden van postNL.
Bestellingen kunnen van ma t/ vr tussen: 08.00 uur – 18.15 uur en zaterdag tussen: 08.00 uur – 10.00 uur worden opgehaald bij ons aan de balie.
Het is mogelijk jouw bestelling te laten bezorgen in het buitenland. De prijs en levertijd worden bij het bestelproces getoond en zijn afhankelijk van het gewicht en het land van bezorging.
Spoedleveringen zijn in overleg mogelijk. Neem daarvoor telefonisch contact met ons op.
De bezorgkosten zijn afhankelijk van jouw bestelling en gekozen bezorgmethode. De prijzen van de bezorgkosten worden dan ook getoond bij het samenstellen van de opdracht.
De levertijden van drukwerk zijn ± 3 à 4 werkdagen. Het ophalen van drukwerk kan binnen kantoortijden:
Ma – vr 08.00 – 18.00 uur
Zaterdag 08.00 – 10.00 uur
Is jouw bestelling al in productie genomen? Dan kan het leveradres of de verzendlocatie nog veranderd worden. Neem hiervoor contact met ons op. Is de bestelling echter al verzonden, dan is jouw drukwerk niet meer in ons bezit en kunnen wij helaas geen wijzigingen meer doen in de leverwijze en afleverlocatie.
De leverstatus is te controleren. Neem hiervoor contact op per mail. Wij controleren dan in ons systeem hoever het druk is in het proces.
Wij streven er naar om alle bestellingen op tijd mee te geven aan de pakketdiensten, maar helaas kan er soms door externe factoren vertraging ontstaan. Mocht de bezorging vertraagd zijn, neem dan contact op met de gekozen pakketdienst. Is de bestelling vertraagd tijdens het productie proces, neem dan contact op met de Nivo.
Je kunt eenvoudig en veilig betalen met de volgende mogelijkheden:
- iDEAL
- Paypal
- Mastercard
- VISA
- Bankoverschrijving
- Op rekening
- Eenmalige incasso
- Contant
Het is zeker mogelijk om jouw bestelling contant bij ons af te rekenen aan de balie.
Graag jouw drukwerk achteraf betalen? Dat is mogelijk.
Je kan de bestelling niet in termijnen betalen
Alle prijzen staan op de website. Grotere oplages en afwijkende formaten hebben andere tarieven. We hanteren markt conforme maar vooral eerlijke prijzen. We hanteren geen kortingen of specifieke promotiekorting tenzij we dat apart aangeven bij bepaalde producten.
Staat je vraag hier niet tussen? Neem contact op
Speciale aanvraag?
Heb je een speciale drukwerkopdracht? Wij denken graag met je mee en bieden oplossingen op maat, perfect afgestemd op jouw behoeften.
Neem contact op